sâmbătă, 29 februarie 2020



Cont facebook: coalitiarogerius


Către Primăria Municipiului Oradea
În atenția responsabilului cu transparența proiectului ”DEZBATERE PUBLICA DESPRE PROIECTUL REGULAMENTULUI PRIVIND ATESTAREA ADMINISTRATORILOR DE CONDOMINII DIN MUNICIPIUL ORADEA”

Către Consiliul Local Oradea
În atenția domnilor și doamnelor consilieri locali


          Gruparea civică informală Coaliția Rogerius vă supune atenției următoarele observații, propuneri de modificare și opinii legate de ”Atestarea administratorilor de condominii din Municipiul Oradea”. (Având în vedere că în materialul publicat pe data de 10-februarie-2020 pe site-ul www.oradea.ro  folosiți și termenul de ”opinii cu valoare de recomandare”, noi am fi onorați ca măcar un număr de înregistrare să primim într-un termen onorabil, adică, de această dată unul care nu va depăși câteva săptămâni).

Așa cum suntem obișnuiți, Primăria din nou ne servește o porție de abuz și dispreț. De această dată, subiectul în cauză este cel privind administratorii de asociații de proprietari. Din start se începe cu un neadevăr, și anume, faptul că pana la sfârșitul lunii Aprilie-2020 persoanele care au certificat de calificare profesională pentru administrarea condominiilor, trebuie să depună cereri pentru obținerea atestatului, la care se adaugă o plată în valoare de 300 lei/atestat.  O.G. 21/2019 (luna August-2019) PROROGĂ  până la data de 01.01.2021 aplicarea ART.106 din Legea 196/2018 (legea de funcționare a asociațiilor de proprietari), articol care este destinat atestării profesionale, certificarea  profesională a administratorilor și termenii de ducere la bun sfârșit!

Un abuz extraordinar se regăsește în cap. IV, ART.12(b) în care se menționează că personalul Biroului de îndrumare, sprijin și control poate suspenda în urma unor contravenții pe o perioada de 6 luni atestatul de administrator (perioada care generează incapacitate de funcționare a asociației). De altfel, trebuie să revenim asupra termenului de control, atât de des și cu multă patimă folosită de administrația publică orădeană, și reiterăm: control este abuziv pentru o proprietate privată, să fii controlat de alții decât Politia, ANAF ori instanțe abilitate.

Art.14. din același draft de regulament informează că Atestatul de administrator de imobile se poate retrage de către autoritatea administrației publice (nu private) locale, respectiv P.M.O.!!! MĂSURA  privind retragerea atestatului va fi adusă la cunoștința persoanei vizate și reprezentanților legali prin scrisoare, NU PRIN DOVEZI SI EXPLICAȚII !!!!
In concluzie : primăria, în frunte cu edilul-șef își fac legea lor, după pofta lor, nicio persecuție a cetățeanului nu a venit singură, întotdeauna a avut si un cost (de aceasta data doar 300 lei…pentru început). Menționam că ART. 64(9) din legea 196/2018 spune că doar o hotărâre judecătorească definitivă poate retrage Atestatul administratorului !!!!

Consideram că și acest  act vine să confirme idea (planul) de bază a primarului și a celor apropiați de a putea stăpâni și gestiona orașul, oamenii, după interesul politic, economic  și altele încă nedepistate !!!

Concluzionăm cu o întrebare (retorică): Cât de obiectiv poate fi primarul la momentul atestării administratorilor care nu sunt dispuși la compromis, acceptarea de aberații sau acțiuni ce lezează cetățeanul???!!

Cu respect
În numele grupării civice informale Coaliția Rogerius:
Bulzan Felicia,
Horvath Ioan
Hossu Iulie

Oradea la data de
29-februarie-2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu